γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Ο Αρτέμης Σώρρας και η οργάνωση «Ελλήνων Συνέλευσις»


ΤΕΥΧΟΣ 98              ΤΡΙΠΟΛΙΣ            ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2017

Ο ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ
ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ»

Περίοδοι κρίσεων καί «νέοι μεσσίες»

Ὅταν προκύπτουν μεγάλες κρίσεις (πνευματικές καί, κατ’ ἐπέκτασιν, κοινωνικές, οἰκονομικές καί πολιτικές κρίσεις), ἐμφανίζονται, συνήθως, καί «νέοι μεσσίες», πού ὑπόσχονται τή λύτρωση καί ἰσχυρίζονται ὅτι ἔχουν τίς λύσεις γιά ὅλα τά προβλήματα. Αὐτό ἀκριβῶς συνέβη καί στή χώρα μας, ὅπου ἡ δεινή κρίση τῶν ἡμερῶν μας «ἀνέδειξε» ἕναν τέτοιο «μεσσία», τόν Ἀρτέμη Σώρρα, ὁ ὁποῖος, ὅπως εἶναι γνωστό, ἰσχυρίζεται ὅτι διαθέτει ἕνα τεράστιο χρηματικό ποσό γιά τήν ἐξώφληση τοῦ ἑλληνικοῦ χρέους.
Ποιός εἶναι ἀκριβῶς ὁ Ἀρτέμης Σώρρας δέν εἶναι ἀπόλυτα γνωστό. Ἀκόμη καί στό διαδίκτυο μάταια θά ἀναζητήσει κάποιος ἕνα πλῆρες βιογραφικό του. Προφανῶς, κατάγεται ἀπό τήν Πάτρα καί ὑποτίθεται ὅτι ἔχει ζήσει στό ἐξωτερικό (Ἀμερική), συνδεόμενος μέ ὑψηλά ἱστάμενα πρόσωπα τῆς παγκόσμιας πολιτικῆς καί οἰκονομίας. Τά ὑπόλοιπα τοῦ βίου του (μόρφωση, ἐπάγγελμα, δραστηριότητες) εἶναι ἄγνωστα. Στή δημοσιότητα ἐμφανίστηκε ξαφνικά τό 2012, ὅταν στίς 30 Σεπτεμβρίου ἔδωσε μιά συνέντευξη στόν ἑλληνικό τύπο στό Ἀθηναϊκό ξενοδοχεῖο «President», ὅπου ἰσχυρίστηκε ὅτι ἔχει καταθέσει σέ τράπεζα τοῦ Καναδᾶ τό ποσό τῶν 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων (ἤ εὐρώ) γιά τήν ἐξάλειψη τοῦ ἑλληνικοῦ χρέους. Τό ποσό αὐτό ἐμφανίζει ὡς μέρος τῆς προσωπικῆς περιουσίας του, ἡ ὁποία ἀνέρχεται, ὑποτίθεται, στό ὕψος τῶν 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων περίπου! Ἔτσι, ὁ μέχρι τότε ἄγνωστος Σώρρας αὐτοπροβάλλεται ὡς ὁ πλουσιότερος ἄνθρωπος τοῦ πλανήτη! Στήν ἀρχή πολλοί τόν ταύτισαν μέ τόν Οὐγγροαμερικανό μεγιστάνα Τζώρτζ Σόρος, ὥσπου νά συνειδητοποιήσουν ὅτι πρόκειται γιά ἄλλο πρόσωπο. Οἱ ὑποσχέσεις, ὅμως, δέν σταμάτησαν ἐκεῖ. Ὁ Σώρρας ἰσχυρίστηκε ὅτι θά ἐξωφλήσει ἀκόμη καί τά προσωπικά χρέη τῶν Ἑλλήνων, καλώντας τούς ἐνδιαφερόμενους νά ὑποβάλλουν σχετικές δηλώσεις, μέ ἀντάλλαγμα τό συμβολικό ποσό τῶν 20 εὐρώ. Πολλοί τόν πίστεψαν καί τόν ἀκολούθησαν, μέ ἀποτέλεσμα νά ἀποκτήσει μιά ἰσχυρή ὁμάδα ὁπαδῶν. Αὐτοί ἄρχισαν νά ὀργανώνονται, πρῶτα μέ συγκεντρώσεις σέ διάφορες πόλεις καί στή συνέχεια προετοιμαζόμενοι γιά κάθοδο στίς ἐκλογές. Μιά ἀπό πιό ἐντυπωσιακές συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκε στήν Τρίπολη, στίς 26/8/2016, μέ ὁμιλητή τόν ἴδιο τόν Σώρρα. Τόν Δεκέμβριο τοῦ 2014 ἵδρυσε τήν ὀργάνωση «Ἑλλήνων Συνέλευσις» (Ε.ΣΥ.), ὡς Μ.Κ.Ο. ἡ ὁποία ἐξελίχθηκε ἤδη σέ «Πολιτικό Φορέα» τῆς κίνησης (31/8/2015). Κορυφώνοντας τήν παροχολογία, ὁ Σώρρας ὑποσχέθηκε ἀκόμη καί τό ποσό τῶν 20.000 εὐρώ σέ κάθε ψηφοφόρο του, ἄν κερδίσει τίς ἑπόμενες ἐκλογές καί σχηματίσει κυβέρνηση! (http://www.protothema.gr/greece/article/521631/sunelifthi-sti-rodo-o-artemis-sorras/).
Ὅπως εἶναι φυσικό, ὁ ὑποτιθέμενος τρισεκατομμυριοῦχος ἔπρεπε νά ἐξηγήσει ποῦ βρῆκε τά χρήματα. Στήν ἀρχή ἰσχυρίστηκε ὅτι προέρχονται ἀπό μετοχές τῆς παλαιᾶς Τράπεζας τῆς Ἀνατολῆς, ἡ ὁποία τό 1932 συγχωνεύθηκε μέ τήν Ἐθνική καί οἱ μετοχές της ἀπέκτησαν, δῆθεν, μεγάλη ἀξία. Ὅταν κάτι τέτοιο δέν ἐπιβεβαιώθηκε, ἰσχυρίστηκε ὅτι τά ποσά προέρχονται ἀπό ἀπόρρητη τεχνολογία, τήν ὁποία ὁ ἴδιος κατέχει καί πωλεῖ σέ Ἀμερικάνους, στή NASA καί σέ ἀεροπορικές ἑταιρίες. Πρόκειται γιά ἀρχαιοελληνικῆς προέλευσης ὑψηλή «ἀπολλώνεια» τεχνολογία, ἡ ὁποία μετατρέπει σέ καύσιμο ὅ,τι στερεό ὑπάρχει στόν πλανήτη Γῆ, μέ ἀποτέλεσμα νά μπορεῖ νά πετᾶ ἕνα ἀεροπλάνο ἐπί μῆνες, χωρίς ἀνάγκη ἀνεφοδιασμοῦ, καί νά τροφοδοτοῦνται τά διαστημόπλοια τῶν ΗΠΑ μέ ἄφθονη καί ἀνεξάντλητη ἐνέργεια!
Φυσικά, σέ καμμία περίπτωση δέν ἐμφανίστηκε οὔτε τό παραμικρό ποσό ἀπό τά ὑποτιθέμενα χρήματα, καί τώρα ὁ Σώρρας ἀντιμετωπίζει τή δικαιοσύνη καί καταζητεῖται. Ἐδῶ, ὅμως, δέν μᾶς ἐνδιαφέρει οὔτε τό οἰκονομικό, οὔτε τό νομικό μέρος τῆς ὑπόθεσης, ἀλλά ὁ χαρακτήρας καί οἱ σκοποί τῆς ὀργάνωσης «Ἑλλήνων Συνέλευσις», ὅπως διαφαίνονται ἤδη ἀπό τό κατασταστικό της. Ὅπως θά δοῦμε στή συνέχεια, μέ τό πρόσχημα τῶν χρηματικῶν παροχῶν καί μέ τήν καλλιέργεια ἀβάσιμων ἐλπίδων, ὁ Ἀρτέμης Σώρρας συμπαρασύρει στίς προσωπικές του ἀρχαιολατρικές, ἐθνικιστικές καί ρατσιστικές ἀντιλήψεις ἕνα πλῆθος εὔπιστων καί ἀπελπισμένων ἀνθρώπων, ὁδηγώντας τους σέ ἐχθρική στάση ἔναντι τοῦ Χριστοῦ καί σέ ἀποκοπή ἀπό τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.

Ἡ ὀργάνωση «Ἑλλήνων Συνέλευσις» (Ε.ΣΥ.)

Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀπό τήν ἀρχή σχεδόν παρακολουθεῖ μέ προσοχή τήν ὑπόθεση Σώρρα. Ἔτσι, ἡ Ἱερά Σύνοδος, μετά ἀπό σχετική Γνωμοδότηση τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῶν Αἱρέσεων, ἀπέστειλε στίς 7-3-2017 Ἐγκύκλιο Σημείωμα πρός τήν Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν καί τίς Ἱ. Μητροπόλεις, τό ὁποῖο μεταξύ ἄλλων ἀναφέρει: «Ἐπειδή κατά καιρούς ἐμφανίζονται ὀργανώσεις ἤ κινήματα ἀμφιλεγομένου χαρακτῆρος, μέ ἔντονον ἐθνικιστικόν, ἀντιεκκλησιαστικόν ἤ ἀρχαιολατρικόν χαρακτῆρα καί ρατσιστικόν λόγον, ὡς ἡ ὀργάνωσις "Ε.ΣΥ. - Ἑλλήνων Συνέλευσις", προτρέπονται οἱ Σεβασμιώτατοι Ἱεράρχαι, οἱ Κληρικοί καί τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα ὅπως ἀπέχουν ἀπό ἐκδηλώσεις τοιούτων ὀργανώσεων καί μή ἐνθαρρύνουν ἤ ὑποστηρίζουν παρομοίας πρωτοβουλίας».
Ὡστόσο, στίς συγκεντρώσεις τοῦ Σώρρα ἐμφανίζονται κατά καιρούς καί «κληρικοί», μέ χαρακτηριστική περίπτωση αὐτή τοῦ «Ἀρχιεπισκόπου» τῆς ἀνύπαρκτης «Ἀρχιεπισκοπῆς Ρωμανίας», ὁ ὁποῖος, ὅπως ἀποδείχθηκε, ἦταν ἕνας λαϊκός, τότε ὀπαδός καί σήμερα ἀντίπαλος τοῦ Σώρρα, προσποιούμενος τόν Ἀρχιεπίσκοπο! Μέ ἀφορμή αὐτό τό γεγονός καί ἄλλα παρόμοια, ἡ ὑπόθεση συζητήθηκε καί πάλι στήν Ἱ. Σύνοδο, στίς 10/1/2017, καί στό Δελτίο Τύπου ἐκείνης τῆς ἡμέρας ἐπισημαίνεται: «Ἀκολούθως ἔγινε ἀναφορά στήν ὀργάνωση Ε.ΣΥ. - Ἑλλήνων Συνέλευσις, γιά τήν ὁποία ἐγκαίρως ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τοῦ ἀπό 7ης Μαρτίου 2016 Ἐγκυκλίου Σημειώματός της ἐνημέρωσε τήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν καί τίς Ἱερές Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιά τόν ἀμφιλεγόμενο, ἔντονα ἐθνικιστικό, ἀντιεκκλησιαστικό καί ἀρχαιολατρικό χαρακτῆρα καί τόν ρατσιστικό λόγο της. Διά τοῦ ἰδίου Ἐγκυκλίου Σημειώματος εἶχαν προτραπεῖ οἱ Σεβασμιώτατοι Ἱεράρχες, οἱ Κληρικοί καί τό Χριστεπώνυμο Πλήρωμα "ὅπως ἀπέχουν ἀπό ἐκδηλώσεις τοιούτων ὀργανώσεων καί μή ἐνθαρρύνουν ἤ ὑποστηρίζουν παρομοίας πρωτοβουλίας". Ἡ Δ.Ι.Σ. ἐπισημαίνει ἐπίσης ὅτι οἱ ρασοφόροι, οἱ ὁποῖοι ἐμφανίζονται στά Μέσα Ἐνημέρωσης ὡς ὑποστηρικτές τῆς ὀργανώσεως, δέν τυγχάνουν κληρικοί τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος».
Πρόκειται, λοιπόν, γιά ὀργάνωση μέ ἀρχαιολατρικό - νεοειδωλολατρικό χαρακτῆρα, μιά ἀπό τίς πολλές ὁμάδες τοῦ σύγχρονου ἀρχαιολατρικοῦ κινήματος, πού πρεσβεύει τήν ἐπιστροφή στίς ρίζες, στόν ἀρχέγονο πολιτισμό καί στήν «πατρώα θρησκεία» (εἰδωλολατρία), ἀντιμάχεται δέ ἔντονα τόν Χριστιανισμό. Ἔτσι, ὅπως βλέπουμε σέ ἱστοσελίδες τῆς ὀργάνωσης καί σέ μέσα ἐνημερώσεως, τά μέλη δίνουν τόν «Ἱερό Ὅρκο τοῦ Πολεμιστῆ», στό κείμενο τοῦ ὁποίου ὑπάρχουν φράσεις ὅπως: «Τάσσομαι καί ἀφοσιώνομαι εἰς τόν λόγον τῆς ἑνότητας τοῦ πανάγαθου Ἄρχοντος Φωτός μέ καρδιά καί ψυχή συντονισμένη στίς φωτεινές δυνάμεις τοῦ Ζεύς (sic)» (ἡ τελευταία φράση ἀντικαταστάθηκε ὡς ἑξῆς:  «συντονισμένη στίς μοναδικές δυνάμεις τῆς ζεύξης τοῦ κράτιστου νοῦ»), «Ὁρκίζομαι στόν ἀπόλυτο σεβασμο τῶν ἐντολῶν τοῦ Ζεύς (sic) τοῦ Διός» (καί αὐτή ἡ φράση ἀντικαταστάθηκε ὡς ἑξῆς: «ὁρκίζομαι στόν ἀπόλυτο σεβασμό τῶν ἑλλανίων ἐντολῶν»). Γιατί, ὅμως, ἔγιναν αὐτές οἱ ἀντικαταστάσεις; «Ἐπειδή ὑπάρχουν ἀρκετοί Πολεμιστές πού θέλουν νά ἐνταχθοῦν στόν ἀγῶνα μας μέ ὅρκο ἀλλά ἔχουν ὁρισμένους ἐνδοιασμούς γιά τήν ἀναφορά πρός τόν δημιουργό τοῦ γένους μας Δία (ὑπογράμμιση δική τους!) ἔγιναν δύο διαφοροποιημένες ἀναφορές πρός τόν Κράτιστο χωρίς νά ἀλλάζει ἡ ἰσχύς καί ἡ κραδασμικότητα τοῦ Ὅρκου» (http://alfeiospotamos.gr/?p=10174). Καί μόνο αὐτές οἱ φράσεις ἀποτελοῦν σαφῆ ὁμολογία πίστεως στόν Δία, ὡς «δημιουργό τοῦ γένους μας», καί, κατά συνέπειαν, ἄρνηση τῆς πίστης στόν Τριαδικό Θεό καί στόν Ἰησοῦ Χριστό! Ἀκόμη καί οἱ ἀλλαγές στή διατύπωση τοῦ Ὅρκου δέν μεταβάλλουν καθόλου τό περιεχόμενό του, ἀλλά ἀποτελοῦν «διαφοροποιημένες ἀναφορές πρός τόν Κράτιστο», δηλαδή πρός τόν Δία!
Ὁ λεγόμενος «Ἱερός Ὅρκος τοῦ Πολεμιστῆ», πού δίνουν οἱ ὀπαδοί τοῦ Ἀρτέμη Σώρρα.
Ἕνα κείμενο - ὁμολογία πίστεως στόν Δία, μέ πολυθεϊστικές, ἀρχαιολατρικές καί ἀποκρυφιστικές ἀναφορές.
Ἀπό ἄλλες φράσεις προκύπτει ἡ πίστη σέ ἀπόκρυφες δυνάμεις, στό «κοσμικό πῦρ», στό «ἐνεργό ὕδωρ», ἀλλά καί στή «θεία» ἀποστολή τοῦ ἡγέτη τῆς κίνησης: «Ὁρκίζομαι στήν συμπαντική συνειδητότητα καί νομοτέλεια ... ὅπου ἡ δύναμή τους εἶναι τό κοσμικό πῦρ». «Ὁρκίζομαι ὑπακοή στά ἑλλάνια ἀξιακά πρωτόκολλα καί στόν Πολέμαρχο καί στόν ἱερό σκοπό καί σχέδιο πού ἐκπροσωπεῖ» («Πολέμαρχος» εἶναι, προφανῶς, ὁ Ἀρτέμης Σώρρας καί «Πολεμιστές» οἱ ὀπαδοί του), «Ὁ παραπάνω ἱερός Ὅρκος τοῦ Πολεμιστῆ σφραγίζεται ἐνώπον τῆς συμπαντικῆς ἐνέργειας τοῦ ἐνεργοῦ ὕδατος τό ὁποῖο δέχεται νά πιεῖ ἐνώπιον συνημόνων θεῶν καί ἀνθρώπων» (ὁμολογία πίστεως σέ πολλούς «θεούς» - ἄρνηση τοῦ ἑνός καί μοναδικοῦ Θεοῦ τῆς χριστιανικῆς πίστεως), «Ἄν παραβῶ τόν Ὅρκο μου ὅλος ὁ κυτταρικός ἱστός τοῦ σώματός μου νά διαλυθεῖ εἰς τά ἐξ ὧν συνετέθη. Ἀήρ ἀήρ ἀήρ»!
Ἀναφέραμε ἐνδεικτικά χαρακτηριστικές φράσεις ἀπό τόν Ὅρκο, γιατί εἶναι τό πιό γνωστό κείμενο καί τό πιό δεσμευτικό γιά τούς ὁπαδούς. Πάμπολλα τέτοια στοιχεῖα μπορεῖ νά βρεῖ ὁ ἐνδιαφερόμενος σέ ἐπίσημα κείμενα τῆς ὀργάνωσης, σέ ἱστολόγια ὑποστηρικτῶν της, σέ ὁμιλίες καί συνεντεύξεις τοῦ Σώρρα κ.ἄ. Ἀρκεῖ νά προσθέσουμε ὅτι, ὅπως συνηθίζεται στίς ἀρχαιολατρικές ὁμάδες, τό πρόγραμμα τῆς ὀργάνωσης «Ἑλλήνων Συνέλευσις» περιλαμβάνει καί «ἐπικλήσεις σέ ἱερούς μας τόπους», ὅπως ὁ ναός τοῦ Ποσειδῶνα στό Σούνιο, τοῦ Διός στό Λύκαιο ὄρος, τοῦ Ἀπόλλωνος στούς Δελφούς κ.ἄ. Σέ πρόσκληση γιά τίς παραπάνω «ἐπικλήσεις» ὁ Σώρρας ἀναφέρει χαρακτηριστικά: «Συνέλληνές μου εἶναι ἀποστολές πολύ συγκεκριμένες μέχρι τίς 20 Αὐγούστου, πού πρέπει νά γίνουν σέ ὅλους τούς ἀναφερόμενους ἱερούς μοναδικούς τόπους ἀπό ἐμᾶς τούς Ἕλληνες, τούς ἐνεργούς συντονισμένους Πολεμιστές τῆς Ἑλλήνων Συνέλευσις ... νά ἔρθετε ὅσοι πιό πολλοί μπορεῖτε ... καί νά ἑνωθῆτε μέ τίς ἀρχέγονες μοναδικές ἀληθινές παντοτινές δικές σας ἱερές δυνάμεις ... Εἶναι ἐντολή. Γιά μερικούς ἀπό ἐμᾶς εἶναι διαταγή. Δύναμη φῶς» (http://alfeiospotamos.gr/?p=17059).

Ἡ ἀντεπίθεση κατά τοῦ Χριστιανισμοῦ

Χαρακτηριστικό τῶν νεοειδωλολατρικῶν ὁμάδων δέν εἶναι μόνο ἡ ἐπιστροφή στή λατρεία τῶν ἀρχαίων «θεῶν», ἀλλά καί ἡ ἔντονη πολεμική κατά τοῦ Χριστιανισμοῦ. Στήν ἀρχή ἡ ὀργάνωση τοῦ Σώρρα ἀντιμετώπιζε μᾶλλον φιλικά τήν Ἐκκλησία, προφανῶς γιά νά ἀντλεῖ ὀπαδούς ἀπό τά μέλη της. Ὁ ἴδιος μέ ἱκανοποίηση παρουσίαζε στίς συγκεντρώσεις του ὑποτιθέμενους «Ἀρχιεπισκόπους» καί «Μητροπολίτες». Ὅταν, ὅμως, ἐκδόθηκαν τά παραπάνω κείμενα τῆς Ἱ. Συνόδου (7/3/2016 καί 10/1/2017) καί οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοί ἄρχισαν νά ὑποψιάζονται, ἡ στάση τοῦ Σώρρα ἄλλαξε, μέ ἐπιθέσεις ἐναντίον ἐκκλησιαστικῶν θεσμῶν καί ἀντιλήψεων.
Εἶπε χαρακτηριστικά σέ πρόσφατη συνέντευξή του: «Ἐγώ εἶμαι ὁ Ἑωσφόρος. Αὐτός πού φέρνει τό φῶς εἶναι ὁ Ἑωσφόρος. Ποιός εἶναι ὁ διάβολος, μωρέ; Καλά, μωρέ, σᾶς ἔχουν ψήσει ὅτι εἶναι κάποια ἀνθρωπάκια με κερατάκια;» (https://www.tipaki.gr/swras-eosfioros/). Καί σέ ἄλλη συνέντευξη: «-Δημοσιογράφος: Ἐσεῖς εἶστε ὁ Ἑωσφόρος εἴπατε προχθές; -Ἀρτέμης Σώρρας: Βέβαια, ἐγώ εἶμαι. Καί κάθε ἕνας πού φέρνει τό φῶς λέγεται Ἑωσφόρος. Φῶς σημαίνει ἡ ἀλήθεια. -Δημοσιογράφος: Μιλάω μέ τόν Ἑωσφόρο δηλαδή; Ἀρτέμης Σώρρας: Αὐτή τήν στιγμή, ναί. Γιατί σᾶς δίνω τό φῶς τοῦ πλούτου σας, τῆς ἀπελευθέρωσής σας, τῶν δυνάμεών σας» (http://alfeiospotamos.gr/?p=26854). Στήν ἴδια συνέντευξη: «Ξέρετε ἐπειδή ἔγινε πολύ λόγος γιά αὐτόν τόν ὅρκο. Ὁρκιζόμαστε μέ τό πού βαφτιζόμαστε καί μᾶς βάζουνε καί αὐτόν τόν ὅρκο πού εἴμαστε ἕξι μηνῶν, ἄν εἶναι δυνατόν, τά ζῶα – γι’ αὐτό τά λέω ζῶα – καί ἐπειδή δέν μποροῦμε ἐμεῖς, ἔχουμε καί νονό – νονός σημαίνει μαφιόζος, μπράβος, τί στό διάολο σημαίνει νονός; Ὅλοι οἱ μαφιόζοι εἴχανε ἀπό ἕναν νονό καί ὅλοι οἱ κερατάδες ἐδῶ μέσα ἔχουν ἀπό ἕναν κουμπάρο καί κουμπαριές» (ὅ.π.). «Ζῶα», κατά τόν Σώρρα, εἶναι ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι γονεῖς, πού βαπτίζουν τά παιδιά τους, ἀλλά καί οἱ Ἱερεῖς πού τελοῦν τά Βαπτίσματα, «μαφιόζοι» καί «μπράβοι» εἶναι ὅλοι οἱ νονοί - ἀνάδοχοι, καί «κερατάδες» εἶναι ὅλοι ὅσοι ἔχουν νονό - ἀνάδοχο γιά τόν ἑαυτό τους ἤ γιά τά παιδιά τους, δηλ. ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί!
«Ἐπίκληση» ὀπαδῶν τῆς ἀρχαιολατρικῆς ὀργάνωσης «Ἑλλήνων Συνέλευσις» (Ε.ΣΥ.) τοῦ Ἀρτέμη Σώρρα
στόν «Κραταιό Ἄρχοντα τοῦ Φωτός» (Δωδώνη, 19-8-2015).
Κείμενο τῆς ὀργάνωσης, πού ἐπιχειρεῖ νά ἀπαντήσει στήν Ἱ. Σύνοδο, ἐπιτίθεται ἐναντίον τοῦ Χριστιανισμοῦ, ἐπαναλαμβάνοντας γνωστούς ἀπό ἄλλες ἀρχαιολατρικές ὁμάδες ἰσχυρισμούς. Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία κατηγορεῖται π.χ. γιά «ἀντεθνική» καί «ἀνθελληνική» στάση, γιά ταύτιση μέ τόν «σιωνισμό», τόν «κομμουνισμό», τόν «φασισμό», τόν «ναζισμό» κ.ἄ.! Γιά τόν σκοπό αὐτό ἐπιστρατεύονται χωρία τῆς Παλαιᾶς, ἀλλά καί τῆς Καινῆς Διαθήκης κατά τῶν «ἐθνῶν», ρήσεις μεγάλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας (Μ. Ἀθανασίου, Μ. Βασιλείου, Ἰωάννου Χρυσοστόμου κ.ἄ.) κατά «ἑλλήνων», καθώς ἐπίσης οἱ ἀναθεματισμοί τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας ἐναντίον τῶν «ἑλληνικῶν μαθημάτων».

Χριστιανισμός καί ἑλληνισμός σέ ἀντίθεση καί σέ σύνθεση

Ὅμως, οἱ ὀπαδοί τοῦ Σώρρα φαίνεται νά ἀγνοοῦν παντελῶς τή σημασία καί τήν ἱστορία τῶν ἑλληνικῶν ὅρων. Τό τί σχέση ἔχουν μέ τόν ἑλληνικό πολιτισμό καί τήν ἑλληνική γλώσσα φαίνεται ἀπό τίς ἀσυνταξίες καί τά λάθη πού ὑπάρχουν σέ ἐπίσημα κείμενά τους, ὅπως στό κείμενο τοῦ Ὅρκου (μποροῦσαν τουλάχιστον νά τό δώσουν σ’ ἕναν Φιλόλογο νά τούς τό διορθώσει πρίν τό κυκλοφορήσουν!). «Ἔθνη», λοιπόν, στά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης δέν εἶναι μόνο οἱ Ἕλληνες, ἀλλά καί κάθε λαός, πού δέν ἀνῆκε στόν «Λαό τοῦ Θοῦ» (τούς Ἑβραίους). Ἐπειδή ὅλοι, οἱ ἄλλοι λαοί τῆς ἐποχῆς λάτρευαν εἴδωλα, ὁ ὅρος «ἐθνικός» κατάντησε νά σημαίνει «εἰδωλολάτρης» καί ἐπειδή τότε καί οἱ Ἕλληνες ἦταν εἰδωλολάτρες, συγκαταλέγονταν κι αὐτοί μεταξύ τῶν «ἐθνικῶν». Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τόν ὅρο «ἕλληνας», ὁ ὁποῖος στήν ἐποχή τῶν μεγάλων Πατέρων (4ος μ.Χ. αἰ.) καί γιά πολλούς αἰῶνες ἀργότερα εἶχε χάσει τήν ἐθνική καί τήν πολιτιστική του σημασία καί διατηροῦσε μόνο τή θρησκευτική. «Ἕλληνας», λοιπόν, στή γλώσσα τῆς ἐποχῆς εἶναι ὁ εἰδωλολάτρης, πού σημαίνει ὅτι ὅλες οἱ «κατά ἑλλήνων» ἀναφορές τῶν παραπάνω Πατέρων (πού εἶχαν ὅλοι ἑλληνική καταγωγή, ἑλληνική παιδεία καί ἔγγραψαν στήν ἑλληνική γλώσσα) εἶναι «κατά εἰδωλολατρῶν» ἤ «κατά εἰδώλων» ἀναφορές.
Κάτι ἀνάλογο ἰσχύει καί γιά τούς ἀναθεματισμούς στούς ἀσχολούμενους μέ τά «ἑλληνικά μαθήματα» (τήν ἑλληνική φιλοσοφία). Πολλοί πιστεύουν, ἀκόμη καί Πανεπιστημιακοί, ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀναθεματίζει τούς ἀρχαίους φιλοσόφους καί ἰδιαίτερα τόν Πλάτωνα. Ὅμως, ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἐξουσία μόνο στά μέλη της καί ὄχι σέ ὅσους ἔζησαν κάποιους αἰῶνες πρό Χριστοῦ! Πράγματι, ὑπάρχει ἀναθεματισμός σέ ὅσους (ἀπό τούς Χριστιανούς - μέλη της) δέχονται «τάς πλατωνικάς ἰδέας ὡς ἀληθεῖς» (καί ὄχι στόν Πλάτωνα). Ὅμως, ὑπάρχει σήμερα κάποιος, πού νά ἀποδέχεται ὅτι οἱ «ἰδέες» τοῦ Πλάτωνα εἶναι αὐθύπαρκτες πραγματικότητες; Ἤδη ὁ μαθητής του Ἀριστοτέλης εἶχε ἀπορρίψει αὐτή τή διδασκαλία. Ἀπό τά κείμενα προκύπτει ὅτι ἀναθεματίζονται ὅσοι ἀσχολοῦνται μέ τά «ἑλληνικά μαθήματα» ὄχι «πρός παίδευσιν», ἀλλά ἀποδεχόμενοι ὡς ἰσχύουσες («ἀληθέσι») τίς ἐπιμέρους ἀντιλήψεις («δόξαις») τῶν φιλοσόφων. Ὅμως, ὅλοι μας μόνο «πρός παίδευσιν» δέν μελετᾶμε τήν ἑλληνική φιλοσοφία; Ὑπάρχει κάποιος, πού νά δέχεται ὅτι οἱ ἐπί μέρους ἀντιλήψεις τῶν φιλοσόφων ἰσχύουν στό σύνολό τους; Καί πῶς ἰσχύουν, ἀφοῦ οὔτε μεταξύ τους δέν συμφωνοῦν; Ὑπάρχει κάποιος, πού νά ἀποδέχεται ὅτι ἡ ὀντολογία ἤ ἡ θεολογία τοῦ Πλάτωνα ἤ τοῦ Ἀριστοτέλη ἐξακολουθοῦν νά ἰσχύουν μέχρι σήμερα; Ἡ Ἐκκλησία, λοιπόν, ἐπιτρέπει τή μελέτη τῆς ἀρχαίας παιδείας, ἀλλά δέν ἀποδέχεται τό περιεχόμενό της συνολικά. Ὅπως κάλλιστα διδάσκει ὁ Μέγας Βασίλειος, ἀπό τούς ἀρχαίους ποιητές καί φιλοσόφους ἐπιλέγουμε ὅ,τι καλό καί ὠφέλιμο καί ἀπορρίπτουμε ὅ,τι κακό καί ἐπιζήμιο.
Γενικά, οἱ ἀρχαιολάτρες ἔχουν τήν τάση νά ἐξιδανικεύουν ἤ νά ἀπολυτοποιοῦν τό (προχριστιανικό) ἑλληνικό παρελθόν. Ὅμως, καί ἐκεῖ ὑπάρχουν ὄχι μόνο θετικά, ἀλλά καί ἀρνητικά στοιχεῖα. Ἡ μνήμη μας (καί πολύ σωστά) διατηρεῖ μόνο τά θετικά. Εὐτυχῶς, ὁ ἑλληνικός πολιτισμός, ὡς εὑρύ, ἀνοικτό καί ἐξελισσόμενο φαινόμενο, ἔχει τή δυνατότητα στήν ἱστορική του πορεία νά προσλαμβάνει θετικά στοιχεῖα ἀπό ἄλλους πολιτισμούς, νά τά ἐντάσσει στό σῶμα του καί νά ἀναθεωρεῖ ἤ νά διορθώνει δικά του ἀρνητικά στοιχεῖα. Αὐτό ἀκριβῶς ἔκανε καί ὅταν συναντήθηκε μέ τόν Χριστιανισμό: Ἀναθεώρησε ἕνα στοιχεῖο τοῦ παρελθόντος, τή θρησκευτική του πίστη, γιατί θεώρησε τή «νέα θρησκεία» καλύτερη καί τελειότερη. Παράλληλα, ἀναθεώρησε κάποιες βασικές ἀντιλήψεις του γιά τόν Θεό, τόν ἄνθρωπο καί τόν κόσμο. Οἱ Χριστιανοί δέν εἶναι ἕνας ἄλλος λαός, πού κατέκτησε τούς Ἕλληνες, ὅπως ἀφήνουν νά ἐννοηθεῖ οἱ ἀρχαιολάτρες, ἀλλά οἱ ἴδιοι οἱ Ἕλληνες, ὅταν γνώρισαν τόν Χριστό, ἀποφάσισαν νά ἐκαταλείψουν τήν παλαιά τους θρησκεία καί νά συμπορευτοῦν στό ἑξῆς μέ τόν Χριστό. Τόν δρόμο εἶχαν ἤδη ἀνοίξει οἱ μεγάλοι φιλόσοφοι (Πλάτωνας, Ἀριστοτέλης κ.ἄ.), τῶν ὁποίων ἡ διδασκαλία εἶναι ἀσύμβατη μέ τήν πολυθεΐα τῆς ἐποχῆς τους.
Μέ αὐτά τά δεδομένα, ἡ ἐπιστροφή στό θρησκευτικό παρελθόν, ὅπως πρεσβεύει ἡ ἀρχαιολατρική ὀργάνωση «Ἑλλήνων Συνέλευσις» (Ε.ΣΥ.) τοῦ Ἀρτέμη Σώρρα καί ἄλλες παρόμοιες, εἶναι ἐπιστροφή στό σκότος, στόν πρωτογονισμό, στή λατρεία «τῆς κτίσεως παρά τόν Κτίσαντα». Γιά τόν Χριστιανό ἡ συμμετοχή σέ τέτοιες ὀργανώσεις καί στίς «ἐπικλήσεις» τους συνιστᾶ ἔκπτωση ἀπό τή χριστιανική πίστη. Γι’ αὐτό, ὅσοι συνειδητοποιοῦν τόν πνευματικό κίνδυνο, ἄς ἐγκαταλείψουν ἄμεσα τήν ὀργάνωση τοῦ Σώρρα, ἰδιαίτερα δέ ὅσοι ἔχουν δώσει τόν μνημονευθέντα Ὅρκο στόν Δία (τόν λεγόμενο «Ἱερό Ὅρκο τοῦ Πολεμιστῆ»), ἄς φροντίσουν γιά τήν ἀποκατάστασή τους στό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, καταφεύγοντας σέ ἔμπειρο Πνευματικό - Ἐξομολόγο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου