γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Όρος Πίστεως Η΄ Οικουμενικής Συνόδου (879-880 μ.Χ.)


ΟΡΟΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΙ Η' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
(879-880 μ.Χ.)

Το Κυρίου κα Σωτρος μν ησο Χριστο τν σεπτν κα θείαν διδασκαλίαν τος τς διανοίας κόλποις διστάκτ γνώμ κα πίστεως τεθεμελιωμένην καθαρότητι, κα τν ατο γίων μαθητν κα ποστόλων τς ερς διατάξεις κα τος κανονικος τύπους πλανεστάτ κρίσει συνεξοσιοντές τε κα συνδιασζοντες, να δ κα τν γίων πτ κα οκουμενικν Συνόδων ς το ατο κα νς Πνεύματος γίου τας πιπνοίαις θυνομένων τε κα νεργουμένων τ κήρυγμα, κα τος κανονικος θεσμος παρατρώτους τε κα καπηλεύτους ελικρινεστάτ τε κα κλο­νήτ δόξ τιμντές τε κα συνδιαφυλάττοντες, ποβαλλόμεθα μν ος ξεκλησίασαν, στέργομεν δ κα ποδοχς ξίους χομεν ος οα δ μοδόξους κα τς εσεβείας καθηγητς τιμν κα σέβας σιον φειλομένους πέφηναν. Οτω περ τούτων φρονοντές τε κα νακηρύττοντες, τν νωθεν κ Πατέρων κα μέχρις μν κατεληλυθό­τα τς κραιφνεστάτης τν χριστιανν πίστεως ρον κα διανοί κα γλώσσ στέργομέν τε κα πσι διαπρυσί τ φων περιαγγέλλομεν, οδν φαιροντες οδν προστιθέντες οδν μείβον­τες οδν κιβδηλεύοντες. μν γρ φαίρεσις κα πρόσθε­σις, μηδεμις π τν το πονηρο τεχνασμάτων νακινου­μένης αρέσεως, κατάγνωσιν εσάγει τν καταγνώστων κα βριν τν Πατέρων ναπο­λόγητον· τ δ κιβδήλοις μοίβειν ήμασιν ρους Πατέρων πολ το προτέρου χαλεπώτερον. Δι’ τν ξ ρχς τς Πίστεως ρον πόθ θεί κα διανοίας εθύτητι γία κα οκουμενικ ατη Σύνοδος νστερνιζομένη τε κα θειάζουσα κα τ τς σωτηρίας στερέωμα ν ατ θεμελιοσά τε κα νεγείρουσα, οτω φρονε κα κηρύσσειν πσιν κβο.

Πιστεύω ες να Θεόν, πατέρα, παντοκράτορα, ποιητν ορανο κα γς, ρατν τε πάντων κα οράτων. Κα ες να Κύριον ησον Χριστόν, τν Υἱὸν το Θεο τν μονογεν, τν κ το Πατρς γεννηθέντα πρ πάντων τν αώνων· φς κ φωτός, Θεν ληθινν κ Θεο ληθινο, γεννηθέντα ο ποιηθέντα, μοούσιον τ Πατρί, δι’ ο τ πάντα γένετο. Τν δι’ μς τος νθρώπους κα δι τν μετέραν σωτηρίαν κατελθόντα κ τν ορανν κα σαρκωθέντα κ Πνεύματος γίου κα Μαρίας τς Παρθένου κα νανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε πρ μν π Ποντίου Πιλάτου κα παθόντα κα ταφέντα. Κα ναστάντα τ τρίτ μέρ κατ τς Γραφάς. Κα νελθόντα ες τος ορανος κα καθεζόμενον κ δεξιν το Πατρός. Κα πάλιν ρχόμενον μετ δόξης κρναι ζντας κα νεκρούς, ο τς βασιλείας οκ σται τέλος. Κα ες τ Πνεμα τ γιον, τ κύριον, τ ζωοποιόν, τ κ το Πατρς κπορευόμενον, τ σν Πατρ κα Υἱῷ συμπροσκυνούμενον κα συνδοξαζόμενον, τ λαλσαν δι τν Προφητν. Ες μίαν, γίαν, καθολικν κα ποστολικν κκλησίαν. μολογ ν βάπτισμα ες φεσιν μαρτιν. Προσδοκ νάστασιν νεκρν. Κα ζων το μέλλοντος αἰῶνος. μήν.
Οτω φρονομεν· ν ταύτ τ μολογί τς Πίστεως βαπτίσθημεν· δι’ ατς πσαν αρεσιν θραυομένην τε κα καταλυομένην τς ληθείας λόγος πέδειξε. Τος οτω φρονοντας δελφος κα πατέρας κα συγκλή­ρους τς νω πολιτείας πιγραφόμεθα. Ε δέ τις τέραν κθεσιν, παρ τοτο δ τ ερν Σύμβολον, τ νωθεν κ τν μακαρίων κα ερν Πατέ­ρων μν μέχρις μν διαφοιτσαν, τολμήσειεν ναγράψασθαι κα ρον Πίστεως νομάσαι, συλσαί τε τ ξίωμα τς τν θεσπεσίων κείνων ν­δρν μολογίας κα τας δίαις ερεσιολογίαις τοτο περιάψαι, κοινόν τε μάθημα τοτο προθεναι πιστος κα τος ξ αρέσεώς τινος πιστρέφου­σι, κα ήμασι νόθοις προσθήκαις φαιρέσεσι τν ρχαιότητα το ερο τούτου κα σεβασμίου Ορου κατακιβδηλεσαι ποθρασυνθείη, κατ τν δη κα πρ μν κφωνηθεσαν ψφον π τν γίων κα οκουμενι­κν Συνόδων, ε μν τν ερωμένων εη τις, παντελε καθαιρέσει τοτον καθυποβάλλομεν, ε δ τν λαϊκν, τ ναθέματι παραπέμπομεν.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 268-269. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου